قیمت و خرید شیر اطمینان،انواع شیرهای شیر اطمینان

قیمت و خرید شیر اطمینان،انواع شیرهای شیر اطمینان

شیر اطمینان

شیر اطمینان نوعی وسیله ایمنی است که در کاربردهای مختلف مهندسی پیدا می شود. این سیستم برای آزاد کردن فشار از یک سیستم طراحی شده است که فشار را به حد معینی می رساند که می تواند به آن سیستم آسیب برساند یا ممکن است باعث انفجار شود. به طور معمول، شیرهای اطمینان در تجهیزاتی که شامل مایعات یا گازهای پرفشار هستند، مانند بویلرها، مخازن فشار، خطوط لوله و سیستم های پنوماتیکی استفاده می شوند.

هدف از شیر اطمینان جلوگیری از ایجاد فشار بیش از حد در یک سیستم است که می تواند شرایط ناایمن را ایجاد کند. زمانی که فشار در سیستم از یک حد از پیش تعیین شده بالاتر می رود، شیر اطمینان باز می شود و فشار را آزاد می کند تا فشار به زیر حد برسد. این مکانیسم برای اطمینان از عملکرد ایمن بسیاری از فرآیندهای صنعتی بسیار مهم است.

شیرهای ایمنی در انواع مختلف تولید و طراحی میشوند که هر نوع مکانیزم متفاوتی برای باز و بسته شدن دارد اما ایده اصلی یکسان است،کنترل فشار اضافی در سیستم. برخی از شیرهای اطمینان ممکن است تنظیم شوند تا فشار را به تدریج آزاد کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تقریباً آنی فشار را آزاد کنند.

شیرهای اطمینان انواع مختلفی دارند که به شرح آن میپردازیم.

انواع شیرهای اطمینان

بطور کلی شیرهای اطمینان به سه دسته کلی تقسیم میشوند:
 
  1. Reclosing Type
  2. Vacume Type
  3. Non Reclosing Type

انواع شیرهای اطمینان

 

Reclosing Type

 spring loaded safety valves(شیرهای اطمینان فنری)

 spring loaded safety valves(شیرهای اطمینان فنری)

 

شیرهای spring loaded یا فنری دسته ای از شیرها هستند که تقریبا جز متداول ترین شیرهای اطمینان میباشند.در ساختار این شیرها نیرویی تولید میشود که مستقیما باعث باز و بسته شدن شیر میشود نیرو توسط فنر بکار رفته در داخل شیر که توسط پیچ تنظیم،قابل تنظیم میباشد تولید میشود.عملکرد این شیرها بر اساس فشار خارجی وارد شده به داخل شیر است. در صورت بالا رفتن فشار خارجی به مقدار مشخص شده، فنر شیر پیچیده می شود و شیر بسته می شود تا جلوی جریان بیش از حد را بگیرد و سیستم محافظت شود. در صورت کاهش فشار، فنر مجدداً به حالت اول باز خواهد شد و جریان گذرا خواهد شد.

شیرهای اطمینان spring loaded در سه نوع تولید و طراحی میشوند:

  • conventional type
  • balanced bellows
  • piston balance

در شیرهای بلوز دار وقتی سیال درون آن قرار میگیرد بلوز مانند یک محافظ عمل میکند و از برخورد سیال با دیسک و نازل جلوگیری میکند.در شیرهای پیستون بالانس نیز هنگامی که فشار افزایش پیدا میکند این فشار وارد شده به پیستون وارد میشود.

weight loaded(شیرهای وزنه ای)

شیر اطمینان وزنه ای نوعی شیر فشار شکن است که با استفاده از مکانیزم فنری برای کنترل جریان سیال یا گاز در یک سیستم کار می کند. یک شیر دارای یک وزنه ای است که در بالای فنر قرار می گیرد. با افزایش فشار در سیستم، فنر را فشار داده و آن را فشرده کرده و وزنه را بلند می کند. هنگامی که وزنه برداشته می شود، دریچه را باز می کند و اجازه می دهد تا مایع یا گاز خارج شود و فشار را کاهش می دهد. میزان فشار مورد نیاز برای بلند کردن وزنه را می توان با تغییر وزنه یا کشش فنر تنظیم کرد. شیرهای اطمینان وزنه ای معمولاً در دیگ های بخار، مخازن تحت فشار و خطوط لوله و سایر کاربردها استفاده می شوند.

pilot operated(شیرهای پایلوت دار)

شیر اطمینان پایلوت دار

شیر های پایلوت دار در دو نوع تولید و طراحی میشوند:
  • Pop Action
  • Modulating Action

شیر پایلوت دار با عملکرد پاپ اکشن (Pop Action)

نوعی از شیر های پایلوت دار است. این نوع شیر قابلیت کنترل جریان را در دو موقعیت باز و بسته بودن دارد. با وجود پایلوت، عملکرد باز و بسته شدن شیر به صورت سریع و قطعی انجام می شود و در صورت وجود نوسانات جریان و فشار، این نوع شیر با استفاده از پایلوت باعث تنظیم و کنترل بهتر جریان می شود و تأثیر کمتری بر روی پایداری سیستم دارد. همچنین این تنظیم کنترل جریان بیشتر در شیرهای پایلوت دار با عملکرد پاپ اکشن (Pop Action) در مقایسه با سایر نوع شیرهای پایلوت دار، راحت تر و با دقت بیشتری صورت می گیرد.

شیر پایلوت دار (MADULATING)

شیرهای پایلوت دار(Modulating Action) به هنگام کنترل سطح، فشار، دما و سایر متغیرهای فرایندی، مورد استفاده قرار می گیرد. بطور کلی، در عملکرد تنظیمی، شیرهای کنترلی به صورت پیوسته و در محدوده های مشخص، فشار، سرعت یا جریان را تنظیم می کنند.به عنوان مثال، در کنترل سطح، اگر سطح برج خنک کننده بالا برود، شیرهای کنترلی به طور خودکار باز و بسته می شوند تا سطح را به سمت سطح مطلوب پایین بیاورند. در این عملکرد تنظیمی، شیرها در حالت بین بسته و باز قرار دارند تا به میزان دقیقی فشار را مدیریت کنند و بدین ترتیب خطای کنترل را به حداقل برسانند.عملکرد تنظیمی را می توان در بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی، شیمیایی، نفت و گاز، آب و فاضلاب، فولادسازی و سایر سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار داد.

شیر وکیوم دار،Vacume Type:

شیر وکیوم در اصل یک شیر کنترلی است که برای کار در خلاء طراحی شده است. عملکرد آن با کنترل جریان گاز یا هوا در یک سیستم در حالی که تحت فشار کم یا منفی قرار دارد، می باشد. دریچه خلاء معمولاً دارای یک دیافراگم است که مانعی بین خلاء و جو ایجاد می کند و از ورود هوا به سیستم جلوگیری می کند.

Non reclosing Type:

این مدل شیر نیز در دو نوع Rupture Disk و Rupture pin تولید میشود.

Rupture Disk

راپچر دیسک صفحه ای نازک با ضخامت معین می باشد که مانع از افزایش فشار تعیین شده در سیستم می شود و در نتیجه از آن در مقابل خطرات احتمالی که امکان دارد پیش بیاید محافظت می نماید . این صفحه در مواردی به کار برده می شود که شیر دچار خوردگی یا رسوب باشد . از دیگر کاربردهایی که راپچر دیسک ها دارند تنظیم فشار در مواقعی می باشد که سیستم دچار نشتی شده باشد یا دارای مواد سمی باشد.

قیمت و خرید شیرهای اطمینان

عکس محصولنام شیردسته بندیسایزاستانداردقیمت
4200.92 شیر اطمینان سری 4200spring loaded safety valve,conventional type1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
شیر اطمینان سری 4400شیر اطمینان سری 4400spring loaded safety valve,balance bellows1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
4500.136شیر اطمینان سری 4500spring loaded safety valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
5100.88شیر اطمینان پایلوت دار سری 5100pilot operated safety valve,Pop Action1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
5200.148شیر اطمینان پایلوت دار سری 5200Pilot operated safety valve,Modulating Action1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
5400.166شیر اطمینان پایلوت دار سری 5400Pilot operated safety valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
6700.140شیر اطمینان سری 6700compact safety relief valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
6713.142شیر اطمینان سری 6713compact safety relief valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
6900.146شیر اطمینان سری 6900compact safety relief valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید
6913شیر اطمینان سری 6913compact safety relief valve1"تا 14"API520,API526,API527تماس بگیرید

انواع شیر اطمینان از نظر جنس

  • شیر اطمینان برنزی

  • شیر اطمینان چدنی

  • شیر اطمینان فولادی

  • شیر اطمینان استیل

این شیرها در سایز های 1/2 تا 12 اینچ در این شرکت با توجه به در خواست شما تولید میشوند.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد